Uppsats!

Ja, det känns som att jag andas och lever uppsats för tillfället! C-uppsatsen är minst sagt igång och tempot är högt högt! Min fina uppsatspartner Isabel och jag kämpar på, sliter våra hår emellanåt och gnuggar våra geniknölar blodiga! Vi har som tur är fått en fantastiskt bra handledare som stöttar och peppar oss vilket såklart är guld värt. Om jag inte nämnt det innan så är vårt ämne till denna uppsats Facebook, hör och häpna. Vi vill undersöka hur ungdomars identitetsskapande går till med Facebook som grund. Jag är nöjd med ämnet och tror det kan bli bra! Vi ska bara se till att få raggat ihop ett gäng ungdomar också! :)

I skrivande stund sitter jag faktiskt i skolan. Isabel har gått hem för dagen och jag sitter här och fördriver lite tid. Vid fem ska jag möta upp mina älsklingar på Åby simhall, dags för babysim! Det är verkligen veckans höjdpunkt, Livia fullkomligt älskar allt som har med vatten att göra och är helt tokig. Hon dyker i själv från kanten nu, håller andan och kastar sig i. Hon klättrar upp på kanten själv, hon håller fast i min rygg när jag simmar och är bara bäst. Underbara unge! Skruttan har varit lite sjuk i helgen med feber, men mår bra nu. Hon och pappa har varit hemma från dagis idag, en extra feberfri dag hemma. Men imorgon blir det dagis igen!

Helgen som stundar bjuder på spännande saker. På lördag ska mamma passa Livia och Nova för jag ska med Ted ut i skogen och jaga älg! Han har arrangerat det hela och sett till att jag ska få vara med, han tycker det är dags för mig att vara med och se vad det är han tycker är så roligt. Absolut, det ska bli spännande, tror jag. Så nu ber vi till vädergudarna att det inte regnar på lördag, vill inte vara en blöt jaktkamrat, tack!
Söndag sen blir mysig den med. Det är dags för Livias lille kusin Nils att döpas, och gissa vem som ska vara gudmor?! Jag och bror Niklas har blivit ombedda att axla denna ärofyllda uppgift, och jag är hemskt stolt! Världens finaste doppresent är inhandlad med... :)

Jag har faktiskt med mig min externa hårddisk hit till skolan och tänkte passa på att slänga in ett par bilder. de är tyvärr inga färskingar utan ett par gamla ifrån augusti månad. Ska ta mig i kragen och lägga in de senaste med. Fortsatt fin måndag på er!
So long!


Bada bada bada!


mammas skrutt!


nuu kommer det vatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0