I Ur och Skur

Vi har fått förskoleplats! Eller egentligen två, en på en kommunal förskola och en på ett personalkooperativ som vi också sökt. Personalkooperativet heter Måsen och är en såkallad Ur och Skur-förskola, där barnen är ute massa. De sover ute, äter ute vissa dagar och använder uterummen på ett annat sätt. Barnen får också lära sig att ta hand om vår fina natur. Vi gillar idén jättemycket och tror också att barnen håller sig friskare om de är ute mycket. Så vi kommer tacka nej till den kommunala. Eller vi hade egentligen redan hunnit tacka ja till den, så vi får säga upp den platsen helt enkelt. Den har såklart också sina fördelar, men vi tycker nog allt att Måsens fördelar överväger. Imorgon ska vi dit och träffa dem och skriva papper och få info. Gud, tänk att lillskruttan blivit så stor, dagis redan! Lite läskigt är det allt, att lämna bort henne sådär och inte få vara med henne på dagarna och dela hennes upptäckter och vardag, det fina som vi ju har nu. Samtidigt tror jag hon kommer trivas fint med att gå på dagis, och det ska bli skönt för min del att bli klar med skolan. Men det kommer inte bli lätt, det här med dagis, det vill jag lova... (inte från min sida iallafall!)

Annars har veckan bjudit på lite gott och blandat. Agilityträning i tisdags som gick jättebra, Nova har massa mer energi igen vilket är underbart att se. Klänningsjakt i onsdags med mamma och mormor. Det stundar ju brölllop i sommar mellan bror Niklas och hans Frida. Både jag och mamma hittade oss varsin. Min ska pimpas lite, men kommer nog bli finfin! Idag har jag och mina tjejor varit ute och promenixat och ätit lunch med Lisa och Hugo, och efter en stunds vila blev det en tur till Kungsbacka där vi blandannat träffade på Carro på Babyproffsen. Alltid trevligt!

Imorgon blir det som sagt besök på Måsen, sen blir det tandläkarbesök för mig. Jag har inte speciellt ont av tandläkare, förutom när de skrapar tandsten som gör ont och när man ska betala på vägen ut...

Nu blir det sängen för mig. Avslutar med några bilder på Livia från idag. Tjingeling!


.

I nya snygga jeans från Lindex!




Mammas hjärta, finns ingen så fin som du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0