Anaplasma

..kallades tidigare för Ehrlichia och är, precis som Borrelia, en fästingburen sjukdom. Blodproven på Nova visade att hon haft detta. Eller har fortfarande egentligen, men bara litelite, vilket tyder på att hon klarat av det själv, utan antibiotika. Detta i kombination med den senaste tidens innanlöptrötthet, löptrötthet och skendräktighetströtthet har gjort att ögonstenen varit trött och seg. Hon är mycket mycket piggare redan nu, en helt annan glädje och mera go när vi är ute. Sen lär det ju ta ett tag att bygga upp hennes kondis med, för den är inte på topp direkt. Funderar på att snöra på mig springskorna och ta barnvagn och hund ut på en liten joggingrunda om en stund. Matte skulle minst sagt må bra av det hon med! Igår på agilityn var det mera fart till en början, vilket var kul! Sedan tröt energin, men som sagt I can't blame her. När vi sedan kom hem från agilityn hade älskling Ted snickrat ihop ett hinder till oss, gulle! Ett till och en tunnel är beställd, sen kan vi träna iallafall lite här hemma på ängen. Kul!

Både mitt och Teds nyårslöfte i år var ju att engagera oss mer i Nova som kommit lite i andrahand det senaste, och nu känner jag mig taggad till tusen! Ska fixa cykeln och barnstol till den med och ge oss ut och cykla med. Och simma! Var i Sisjön igår med Lincoln och Mikael och jesus vad hon simmar, mammas lilla säl!

 
Världens bästa storasyster :)

Kommentarer
Postat av: Tuss

Kul att höra att Nova är bättre och att ni fått svar på proverna!

2011-05-11 @ 10:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0