Fina fredag

Halloj i snövädret! Vaknade i morse och såg solen skina, gott! Men den lyckan varade ju dessvärre inte så länge... När det väl var dags att ge sig ut på promenixen med Nova, då var det smärre snöstorm ute ja. Tack för den.

Fredagen idag började med ett besök på St:a Gertruds kyrka i Kungsbacka där de har babycafé på fredagar. Bebislek, sångsamling och mumsig fika med hembakta semlor stod på schemat, mys! Både kompisen Edith med mamma Gittan och kompisen Hugo med mamma Lisa var där. Mycket trevligt! Efter det bar det sen hem och ut i skogen i snöyran. Ted är hemma och är sjuk stackarn, men när Livia somnat gott gick jag och Nova ut ensamma. Det händer ju inte så ofta längre, och det är så mysigt att gå hon och jag utan barnvagn emellanåt. Hon lyssnar bättre och jag är mer närvarande när jag slipper putta vagnåbäket framför mig!

Appropå vagn, så är jag bra sugen på en ny. Vår är praktisk och terränggående, men så stor och tung nu med sittdelen på! Liggdelen var super, men nu vill jag ha nåt smidigare! Gillar Mountain Buggys vagnar, men då deras prislappar är något för saftiga för familjens plånbok har jag istället spanat in Babyproffsens egna märke, Babytravel. Deras Amsterdam påminner mycket om Mountain Buggys Urban Jungle, men bra mycket billigare! Enda nackdelen är ju såklart att det inte går att ha Livia mot sig i den, men jag tänker att hon kanske är tillräckligt stor för att inte behöva glo på sin tråkiga mamma hela dagarna nu?

Här är vagnen, visst är den fin?


Jag gillar den! En svart blir det nog. Men först måste vi nog få sålt vår Brio.

Kommentarer
Postat av: Tuss

Låter mysigt att vara mamma ;)

2011-03-14 @ 15:42:08
URL: http://tuss83.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0