Nu är den här!

Nu tror jag vi äntligen kan säga att sommaren är här! De senaste dagarna har ju varit helt underbara, jag njuter med varenda cell i kroppen! Midsommarhelgen på landet var finfin. Lugn och härlig. Vi tittade på midsommardans, åt sill och egenodlad förskpotatis och mådde gott. På midsommardagen kom David med familj upp också, mys!

Igår eftermiddag, efter att vi haft en mysig dag på stan med öppna förskolan och fika i solen i Haga med goa föräldrar och barn, styrde jag, Livia och Nova kosan mot Vallda Sandö. Vi tog med oss middag och badkläder och hade det riktigt mysigt. Även Ted kom och mös med oss efter jobbet. Livia fick plaska i havet för första gången och jag tog premiärdoppet för i år. Skönt! Även idag blev det havet. Åsa havsbad med Leilla den här gången. Livia stormtrivdes i sanden där hon kunde krypa omkring, gräva och greja. Även jag som i vanliga fall avskyr sand fick erkänna att det var väldigt praktiskt när man har ett litet troll med sig. Vattnet i Åsa var KALLT, så nåt bad blev det inte idag. Vi fick nöja oss med lite fotplask i kanten.

Efter dagarna i solen ser jag nu ut som en dansk flagga. Röd! Får hoppas det omvandlas till brunt snarast! Solen tar även på energin och ögonen mina går nu i kors. Slänger in ett par bilder från midsommar och kastar sen in handduken för idag! Natti!


lite kransbinderi


Jag och världens finaste midsommartjej!


Spanar med stor förtjusning in midsommardansen


Finaste Nova skulle ju såklart också ha en krans! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0