Öppna förskolor

...ett så himla bra koncept! Jag är relativt sysselsatt ändå, men alla de mammor som av olika anledningar inte kommer ut och träffar folk på dagarna! Och pappor också såklart, men det är vanligare att mammorna är föräldralediga, åtminstone med de små barnen. För dem är det så bra att det finns någonstans att ta vägen, där man kan träffa andra föräldrar och barn, barnen får, när de är såpass stora, leka och föräldrarna får tillfälle att utbyta erfarenheter, problem och tankar med andra liksinnade!
Själv har jag faktiskt hunnit prova på några stycken. Vi har varit på Vallda kyrka, Korskyrkan i Krokslätt, Öppna förskolan Spira i Göteborg centrum och Öppna förskolan i Onsala. Än så länge är Onsala favoriten, tätt följd av Spira. De har båda stora fina lokaler, trevlig personal, billig fika och en mysig sångsamling :) Just sångsamlingen är Livias favorit, och hon sitter med stora ögon, skrattar och mår gott när alla sjunger omkring henne. Faktiskt så ska vi iväg idag, idag blir det Onsala. På tisdagar har de öppet för barn mellan 0-1år, så det ska bli roligt att träffa andra barn i Livias ålder. Blir lätt stojigt när det är större barn också...

Nu hör jag att hon är på gång att vakna, så jag säger hej för idag. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0