Karuseller, kanelbullar och bilköp

Halloj!
Helgen som passerade var Ted iväg och fiskade med grabbgänget, och jag och mina töser var alltså hemma själva. Vi inledde helgen med att spendera fredagskvällen i köket. Datum för dop är bokat och till detta ska det ju bakas godsaker. Så med Livia i bärselen producerades det kanelbullar! Jag kan inte skryta med att de blev de snyggaste jag gjort, men de smakade allt gott! (och det är väl huvudsaken?)
På lördagen sedan, efter att Nova fått sin promenix, så styrde jag och Livia kosan in mot stan där vi mötte upp David, Helene, Julia och mormor Stina för en dag på Liseberg. Lillan skötte sig exemplariskt och sov nöjt i sin vagn hela tiden, med undantag för när hon vaknade och var hungrig. Efter att ha ätit somnade hon sedan om gott.
När Ted sedan kom hem igår eftermiddag åkte han iväg för att kika på en bil... Och i morse var han och betalade och hämtade ut den! Tjohoo!! Jag har ännu inte sett den, så jag väntar spänt på att han ska komma hem senare. Det blidde iallafall en Volvo V70, och den är svart (me like!). Bilder på underverket lär dyka upp! :)

Nu så är det en ny vecka i antåg, full av nya möjligheter! För en liten stund sedan kom Cicci förbi och lämnade av sin lille Dexter, som vi ska passa tills imorgon. Så nu har Nova någon att trakassera och busa med. Mamma och Julia är i skrivande stund på väg hit för att följa med oss ut på en promenad i det, faktiskt, fina vädret.
...det vill säga om Livia har tänkt att vakna. Hon har sovit gott i sin spjälsäng i över två timmar nu, och det har faktiskt gått över fyra timmar sedan hon åt sist (det brukar annars gå max 3!). Jag hör dock att hon börjar knorra där inne nu, så hon är nog på gång. Jag är väldigt nöjd med att hon somnar så gott så på förmiddagen, hon har gjort det det senaste. Det gör att jag får lite tid att plocka, städa, äta och bara vara lite själv. Jag skulle ju faktiskt kunna ta igen min förlorade sömn från natten medan hon sover, men det blir liksom aldrig riktigt så...

Jag avslutar detta inlägg med två bilder på Julia och Helene från i lördags när vi var på Liseberg. Julia äälskar att åka "sell" (karusell) och är helt orädd, härligt! Tjingeling!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0