Skäms på sig!

Usch va jag varit dålig på att uppdatera nu! och jag som haft så mycket att berätta med! Vi har haft dop (som gick jättebra), Livia har slutat amma och börjat äta ersättning på flaska istället, Livia har vuxit massor, vi har börjat på babysim, vi har bokat en resa till värmen, jag har börjat jobba lite, Livia har fått sprutor, Nova har träffat sin bror och busat massor, det har varit Halloween och vi har skurit ut en halloweenpumpa, vi har fikat och träffat massa mysigt folk och mycket mycket mer!

Jag hade velat berätta med ingående om allt ovan, men det skulle nog inte bli speciellt kul att läsa, och ärligt talat så orkar jag inte rabbla allt, haha! Vi har i alla fall haft det väldigt bra. Jag trivs hur bra som helst med att vara hemma. Långtråkigt är det sista det är, jag har häcken full! Idag började vi dagen med att åka till Fjärås där vi är på babymassage varje tisdag. Det var mysigt som vanligt och Livia var på ett strålande humör. Väl hemma traskade vi ut i ösregnet med hundarna (har passat Dexter bus ett par dagar), den enda som inte var dyngsur var Livia som låg väl inpackad i vagnen! Efter att ha torkat en aning och petat i mig lite lunch styrde vi kosan mot Kallebäck och Karin och Mikko. Där var även Liza och Åsa med sina underbart söta små bebisar. Fikamys och trevligt prat värmde fint i höstrusket en stund innan det var dags att bege sig hemåt för middagslagning och soffhäng.

Här i soffhängandet är vi nu. Livia sover gott för natten och Nova knôr med oss i soffan. På tal om att sova gott så har älskling Livia börjat sova fantastiskt bra på natten! På BVC förra veckan sa sköterskan att nu är hon så stor att hon inte behöver äta på natten längre. Sagt och gjort! Om hon vaknar på natten nu ger jag henne nappen och försöker få henne att somna om, och det har gått hur fint som helst! Hon sover mellan 8-10timmar innan hon vaknar vid sextiden, äter lite och somnar om i 1-2timmar. Kan inte bli mycket bättre!

Sova är det dags även för mig att göra nu, så att man är pigg och fräsch för morgondagen. Imorgon blir det lite ärenden. Jag och Livia ska åka in till Polisen och göra pass till henne, för i december bär det av till Lanzarote med familjen Andersson/Jacobsson, ska bli fantastiskt skönt! Och på eftermiddagen sedan är det dags att åka iväg och jobba några timmar med babysimmet igen.

Jag slänger in några bilder från dopet, och kastar sedan in handduken för idag. Nattinatt!


Fyra fina generationer


Världens finaste (och tjockaste?) Livia


Kakorna! I flera veckors tid hade jag bakat och stått i, men rätt nöjd blev jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0