Slottskogen

Hej! Idag skiner äntligen solen, den har jag verkligen saknat det senaste. Dock känns det ju helt klart som att sommaren helt tagit slut nu. Visst kan det vara varmt och skönt men det är ju inget sol och bad-väder direkt.. Lite trist, men samtidigt hade jag nog ändå inte kunnat ligga vid stranden med lilla Livia så det är kanske lika bra.

Igår styrde jag och Livia kosan in till stan och Slottskogen där vi skulle träffa Åsa, en mamma från föräldragruppen, och hennes lille Oscar. Oscar är fyra dagar yngre än Livia, så de är nästan precis jämngamla. Lille Oscar var en exemplarisk liten promenadpojk och sov nästan hela tiden, medan Livia inte alls var på vagnhumör den här dagen (vagnen som hon ju annars brukar älska!) och protesterade högljutt mellan varven. När vi stannade och tog en fika och hon fick komma upp ur vagnen en stund var allt dock frid och fröjd. Det var en mysig eftermiddag, och även igår hade vi tur med vädret. Kul att träffa någon annan som precis som en själv är helt upptagen av detta lilla liv, och som faktiskt inte har något emot att spendera tre timmar med i princip bara bebisprat, haha!

Idag har vi tagit det lugnt hemma. Vi har varit ute och promenerat med Nova en ganska lång sväng, och sedan bara slappat hemma. Jag har kollat upp lite kring Livias kommande dop och tanken var att jag skulle ringa kyrkan för att boka tid, men då jag 12.40 lyfte luren för att ringa talade telefonsvararen om för mig att telefontiden kl.10-12 tyvärr var slut för dagen... Attans!

Så vart det fredag ju. För min del ser dagarna ju ungefär likadana ut oavsett veckodag, men nu kommer ju Ted vara hemma med oss två dagar, det är ju mycket trevligt :) Imorgon ska vi dessutom ut till Tjörn där det stundar bröllop mellan Sara och Peter! Åh hoppas solen skiner på dem imorgon!

Avslutar med två bilder tagna de senaste dagarna med mobilen, tjingeling!


"Jag är en vanlig kanin..."


I Slottskogen (innan jag vaknade och INTE ville åka mera vagn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0