Spårning!

Igår kväll tog vi alltså våra rådjursklövar, spårlina, spårsele och gevär för att bege oss ut i skogen!
Ted la ett litet spår som jag och Nova sedan gick. Hon var duktig, men det började bli lite mörkt och det var en del fåglar och annat som lät omkring oss, så hon var lite distraherad. Men till slut så hittade hon klövarna, och igår vågade hon till och med bära lite på dem!! Duktiga Nova!

Efter det gick Ted iväg en bit och sköt två skott, för att skott-träna Novisen. Första skottet var lite läskigt, då drog hon svansen mellan benen och sprang några steg.. Men nästa var inga problem! Då ställde hon upp sig mot ljudet som att "vad var det!?" och drog mot ljudet för att kolla vad det var. Duktig duktig! Är bara jag som ska bli skottvan också, så att jag inte rycker till och skrämmer Nova, haha!
Här är några kort från igår:


Duktiga Nova spårar...


..och däär var klöven!!

Även idag är jag ledig från skolan, och för tillfället har jag en tvätt i maskinen och tankar på att släpa fram dammsugarn. Ikväll ska jag jobba i Lindome, ska faktiskt bli rätt kul, var ett tag sen jag var där nu!
Imorgon är det dags för en ny kursstart i skolan: Handlingsstrategier och etik i socialt arbete. Ser faktiskt fram emot den kursen, som är lååång, slutar inte förrän i januari!

Ha en fin dag, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0