Thank God it's Monday!

...eller? Tja, den här måndagen har varit helt okej, men det är ju aldrig jättekul när helgen är över...
Jag vaknade upp vid åttatiden då mobillarmet med min härliga Winnerbäck-signal väckte mig. Efter lite frukost, vovvepromenad och lite koll på datorn satte jag mig och läste. Socialpedagogik. Jag läste i två böcker, som var rätt intressanta, men jag kan fortfarande inte säga vad det är för något. Sådär bra... Får ge det lite mer energi lite senare. Nu är jag nyss hemkommen från skolan där det var föreläsning av några yrkesförerädare som pratade lite inför vår praktik som vi ska ut på nästa termin. Var några från en Ungdomsmottagning där, och det är något jag absolut skulle kunna tänka mig att jobba på! Vi ska snart lämna in våra önskemål för praktiken, och ungdomsmottagning kommer definitivt vara med blan de tre vi får önska om, de andra två har jag inte riktigt bestämt mig för, men jag tror att en av dem blir inom skola, som skolkurator.
Aja, vi får se vad det blir av det.

I övrigt händer inte mycket här i mitt hushåll. Ted är på väg hem, och vi ska väl försöka trolla ihop lite mat om en stund. Idag blir det nog kassler, bandspagetti (ja jag vet att det heter nåt annat egentligen) och hollandaisesås i ugnen - mums! Kanske ska vi styra kosan mot Kullavik och lägga beslag på mammas tvättmaskin? hum.. tåls att fundera på!

So long!


Fin hund i fin säng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0