Senaste upptäckten!

...är att jag inte bor alls långt ifrån Safjället, med både stigar och elljusspår perfekta för hundpromenader! Sophia hade berättat att det låg en skog nära oss, och idag gick jag och Nova ut för att leta efter denna skog. Åh så lycklig jag blev! Där kommer det definitivt bli många promenader framöver!
Annars har jag varit en sväng i skolan idag, haft föreläsning om Etik. Intressant och klurigt det där.

Igår hade jag handledning inför vår praktik som vi ska ut på efter jul. Jag såg mycket fram emot denna handledning, men väl där sjönk mitt humör ganska fort... Det som jag helst vill arbeta med; barn o familj eller ungdomar, där vill de oftast att man ska vara lite äldre. Ibland är det så tröttsamt, för nästan vart jag än kommer får jag höra att jag är så ung... Och vad ska jag göra åt det liksom?! Blev helnere och tänkte att det är lika bra jag tar ett uppehåll i studierna och kommer tillbaka när jag är sådär 35, då kanske de vill ha mig?
Idag känns det dock lite bättre, och jag tänker att det får väl gå som det går. Var jag än hamnar på praktiken så lär jag mig garanterat massor oavsett!

Annars händer här inte så mycket hos mig. Jag landar lite i soffan efter promenaden och funderar på vad vi ska hitta på för middag idag... Ikväll bär det iväg på hundkurs igen, kul! Vi har väl varit sådär duktiga på att göra vår läxa den här veckan, men men....

Här är en toksöt liten bild på charmtrollet Julia taget hemma hos mamma i helgen:


Puss på Julia!

Så söt är hon!
Nu ska jag kila vidare, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0