Trötthet...

"Trött!" känner jag har blivit mitt standardsvar på frågan hur jag mår, och emellanåt får jag känslan av att min kropp riktigt motarbetar varenda rörelse jag försöker mig på. Det är mörkt, som så alltid så här års, men i år är jag extra berörd av det. Beror det kanske på att sommaren var extra dålig? Det var något som Annika i skolan hade en tanke om, och det kanske stämmer? Det värsta är nog att jag dessutom dras med ett känsligt och sviktande humör denna hösten. Oskyldiga människor i min närhet får utstå diverse blickar, tonfall och pikar. Ibland helt utan förvarning och anledning. TACK kära vänner, Ted, familj, hund och i övrigt folk omkring mig för att ni inte skjutit mig. Än. Man kan tycka att det faktum att jag är medveten om mitt humör gör att jag kan förändra det. Och det kan jag också tycka. Mitt humör tycks dock inte hålla med.

GE MIG SEMESTER!!

Fick där spytt ut lite av.. jag var på väg att kalla det ångest, men nej det är det inte. Höstdepp är ett bättre ord. Ja. Ikväll är det dags för ny hundkurs! Det ska däremot bli riktigt kul! Vi hade ju tänkt ta en paus i kursandet nu, men jag kunde bara inte stå emot denna kurs :P Är en ringträningskurs (utställningsträning) med klicker, och det ska bli mycket kul att få lite tips på detta! Nova är dock fortfarande lite krasslig efter kennelhostan, så idag får jag gå själv utan hund.

I övrigt har vi fullt upp i skolan för tillfället. Vi är mitt uppe i vårt "samtalsblock" där vi rollspelar och tränar på att hålla i samtal. Lärorikt, men nu har vi haft typ femtielva samtal och jag börjar bli trött på det här! Imorgon ska vi redovisa våra samtal, och därefter är det i alla fall en liten paus från det hela ett tag, skönt!

Nej, nu ska jag kika på vad vi kan äta till middag ikväll, sen ska jag nog dö i soffan en stund...
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0