Nyfriserad, trötta och utslagna

Halloj!
För en stund sedan kom vi hem från adventsutställning i Sätila. Det var en utställning för bara flattar. Massa finna vovvar på plats! :)
Nova skötte sig toppen, och stod TJUSIGT och alldeles själv framför domaren och visade upp sig. Däremot hade hon väldigt svårt att stå still när domaren skulle känna över henne och titta på hennes tänder, Nova ville ju hälsa på henne och leka med henne! Likadant var det när vi skulle springa, leklusten tog över emellanåt och hon studsade fram en aning. Konkurrensbedömningen gick inge vidare idag. Nova var lite "större i modellen" än de andra tre i vår klass, och vissa domare tycker inte om det, så vi blev sist... Inget HP fick vi heller, vilket jag är lite sur över... Hon fick bra kritik, och jag tycker det är lite trist att de inte kan säga vad det var som gjorde att vi inget HP fick, men men... Bedömningssporer är ju lute som de är, tyvärr...
Man blir ju alltid besviken när man står där, men nu i efterhand är jag ändå nöjd med dagen, får se det som en träning helt enkelt.
Här är några bilder från idag:


I väntan på vår tur...


Visar upp oss för domaren! Duktiga Nova! Ser inte domaren hur fin hon är!?

Nu är vi alla helt slut, det blev ingen lång dag, men tidig uppgång och nervositeten gör sitt. Ted och Nova sussar sött, och jag sitter här vid dumburken och slappar...
Förresten! Ni har ju sett på bilderna att min hårfärg ändrats! Jag har gått och blivit brunett minsann. Ville ha lite förändring, och det blev det! Håret var också rejält slitet så jag fick kapa av en del, men nu känns det fräscht och snyggt! Här kommer en närbild på det hela med:


New me :)

Nu ska jag gå och väcka mina sjusovare och packa ihop oss för att åka ut till Kullavik. Mamma och pappa bjuder på rådjurssadel - mums!

Tjineling!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Shit, vad snyggt hon står :) Domarna var nog blinda!!!

2009-11-28 @ 17:47:05
Postat av: Jennie

Ja eller hur! JÄTTEduktig var hon på den biten! Vi fick iofs cred för "välvisad", men ändå! :P

2009-11-29 @ 10:23:41
URL: http://jenniejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0