Löneonsdag

Japp, idag rullar pengarna in på kontot. Kan väl inte påstå att det är något överflöd av den varan, men oavsett så är det alltid välkommet!

Vet ni? Idag ringde Lasse. Lasse med lägenheten i Torred. Han undrade om vi fortfarande var intresserade av hans lägenhet och om vi ville komma och kika på den. Klart! Så imorgon eftermiddag åker vi dit och tittar på den, spännande! Den är inte så stor, på 62kvadrat, men vi får hoppas att kvadraten är väldisponerade. Köket får inte vara för litet, det är lite heligt för mig att ha ett kök med plats för köksbord, hemmets hjärta :) Jag är i alla fall himla nöjd med att jag låg på lite och skickade det där mailet, ibland lönar det sig att tjata, haha!

Nu har jag precis kommit in från en blöt promenad med Novis. Sicket skitväder!! Jag har svalt lite lunch; ungspannkaka med spenat, och nu ska jag ta tag i plugget lite. Om två timmar är det dags att åka iväg igen. Ska hoppa in för Amelia som jobbar i Bräcke (babysim) ikväll. Min mosters mans bror och hans fru går där med sin lilla Karl, ska bli kul att träffa dem! Karl har jag faktiskt inte sett irl sen han kom till världen heller.

Och förresten, helgen gick bra. Första natten sov jag bara några timmar, då Teds kära mor drar en del stockar... Men på lördagen införskaffades öronproppar och Gud vad man uppskattar en hel natts sömn efter en dålig, helt tyst! :) Annars bjöd helgen på promenad i skogen, fika hos mamma och pappa, och mys framför Idol. Lördagkvällen spenderade jag och Ted på Ruckmans med Teds jobb där det bjöds på julbord. Peter Apelgren stod för underhållningen, och han var mycket roligare den här gången än förra året när vi var där!

Japp, en liten snabb resumé vart det nu, måste kila vidare!
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0