Solsken!

Ååh va härligt det är när solen skiner! Spritter i hela kroppen av vårkänslor och jag vill bara uuut och promenera, fika, sola, bada! ..nåja, bada kanske jag väntar med ett tag till.
Var i stallet i morse, hemskt redo att rida ut i skogen med min plutt. När jag kom upp hade han dock precis blivit utsläppt i en ny hage, lycklig över att slippa sin leriga sandhage och istället få vara i skogen sprang han runt, rullade sig, gnagde på grenar och löv och mådde som en prins! ...inte kunde jag ta ut honom därifrån då! Så han fick vila idag, jag stod och mös och tittade på min spralliga häst, ytterligare en med vårkänslor!

       

Sedan bar det iväg på presentjakt till mamsen, hittade precis vad jag och bröderna mina tänkt oss, toppen blir det! :) Och imorgon fyller vovven Alma år också, så även till henne fick jag köpt en present!
Nu är jag så tillbaka hemma, min hemska hemtenta ligger här framför mig och skräms, borde kanske ta tag i det hela... Lite lunch först kanske.. och kanske ska jag planera nästa kurs, städa kanske... Nej gud jag hinner nog inte plugga idag, Synd!
Äh, nåt får jag ta och göra i alla fall, Kram på er alla!

...och speciellt till mamma 52år idag!!! ...och till sjuka Isabel, krya på dig gumsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0