Nova berättar...

Idag är det dags för mig, Nova, att få berätta om dagens äventyr. Morgonen började med att matte lämnade mig själv i lägenheten när hon gick ut med en stor säck smutstvätt... vart hon nu skulle med det? När hon äntligen kom tillbaka sa hon att jag var duktig (men det vet jag ju redan!) och så gick vi ut och kissade. Efter att ha ätit min frukost tog matte fram kopplet och jag trodde vi skulle ut och kissa igen. Men icke! Vi gick dit matte hade gått med smutstvätten, ett hemskt läskigt rum där det lät och mullrade konstigt från två stora maskiner... Usch usch! jag gick till dörren och bad om att få komma ut igen, men matte sa att det inte var farligt så efter en stund började jag slappna av. Matte hängde upp stora lakan på tork, och jag la mig på golvet... Inte så värst roligt, men farligt var det ju faktiskt inte.

När vi äntligen kom upp till lägenheten igen och jag trodde allt var frid och fröjd, så går matte till ett skåp i köket och tar fram en annan läskig apparat. Hon drog fram en lång sladd ur den som såg rolig ut, men inte fick jag bita i den heller... Hon trampade på apparaten, och vilket oljud! Jag sprang så fort jag kunde och gömde mig bakom sängen, men efter en stund blev jag nyfiken och var tvungen att kolla vad matte gjorde med den där grejen. Vet ni vad den gjorde? Den ÅT UPP mina älskade grästussar som låg på golvet. Matte säger att jag inte får äta dom, men den där mackapären får tydligen det, fattar ingenting....

Till slut slutade den att väsnas så jag la mig för att sova. När jag vaknade var det dags att äta igen. När jag inte ville det satte sig matte och pockade och lockade som vanligt, jag fick henne till och med att lägga maten på golvet så jag slapp äta ur skålen! haha, hon är bra dum hon den där.
Efter lunchen var det dags att åka bil. Vi åkte in till stora staden och träffade något matte sa var spårvagnar, dom var allt lite läskiga dom med, men lite spännande med... Vi gick hem till Tina, mattes kompis. Hon verkade snäll, och hon hade en mysig balkong som var sval och skön att sova på.

Nu är vi till slut hemma igen, och jag ska sova länge nu och hoppas på att jag inte möter fler läskiga apparater och manicker idag. Kanske jag får komma ut sen och äta gräs igen?

Vi hörs! //Nova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0