Dåålig uppdatering...

...igen! Illa illa...
 
Här har i alla fall hänt en hel del roliga saker. Ska försöka summera det hela lite kort med ord och bilder :)
I fredags kom Frida hit på fika. Frida och jag jobbade ihop innan jag började plugga, och hon bor numera utomstädes, nu är hon hemma i Göteborg på praktik så vi passade på att klämma in en fika. Alltid trevligt att träffa henne! Vi promenerade i Safjället och fikade på kakor som var över efter kalasandet förra helgen :)
Sedan blev det lördag. Och efter en promenix i Kållered med Ted och Nova var det dags att bege sig hem till Cicci för julbak och mys. Knäck, ischoklad, lussekatter, marsipanbollar och brända mandlar vara bara några av godsakerna som tillverkades.
Här kommer först några bilder från vår promenix i Kålleredsskogen:


En väldigt sliten och skiten jacka, men en mycket fin vovve!


Tittuut?!



Och så kommer några bilder från julbaket :)


Värdinnan hackar mandel :)


Och jag kokar knäck!


Några lussekatter vart det med!

Sedan blev det söndag. Jag följde med Fia och hundarna upp till stallet.  Det var mysigt att träffa lite hästar igen, och vi träffade också Johanna och Tove där uppe, kul. Fick se Tove och Hannas nya fina häst Walle också, en riktig liten sötnos :) Jag saknar allt hästeriet en smula, även om det är mycket med det som jag inte saknar. Men en dag blir det häst igen, det kan jag lova, även om det nog dröjer några år innan dess.

När det så blev måndag var det dags för något väldigt roligt. Jag skulle på möte på en eventuell praktikplats. Det var på en familjeförskola i Angered. En familjeförskola hjälper föräldrar som på olika sätt behöver hjälp i sin föräldraroll. Det kan handla om svårigheter med gränssättning, svårt att knyta an till sitt barn, svårt med rutiner med mera. Det är något jag tycker verkar väldigt roligt och något jag absolut kan tänka mig att jobba med, så jag hoppades att de skulle "godkänna mig" och låta mig komma till dem på praktik. I tisdags ringde de, och de ville ha mig! :D Jätteroligt! Det ska bli väldigt roligt att komma igång med praktiken, det sätter igång den 20 januari.
-Men först ska nuvarande kurs avslutas. Vi fick vår tenta igår och den verkar helt okej. Jag har inte kommit igång än, och den ska inte in förrän den 15e, men det hade ju helt klart varit skönt att bli klar snart så man kan få lite jullov också... Får se hur det går med det.

Nu är det dags för final i Bonde söker fru! So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0