Frisering, Utflykt och ytterligare bad...

Tjoho!
I onsdags var det alltså dags för Nova att friseras inför utställningen på söndag. Hon har inte hunnit få så mycket päls än, så det var mest öronen som trimmades en aning.
Försöker mig på en före och efter bild:

FÖRE:

Lurv lurv kring öronen!

EFTER:

Friserad och fin!

Efter att Nova klippt sig satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Orust, där Cicci har sitt sommarställe. Ida var också där med sin Flamenco. Så Nova, Dexter och Flamenco har busat som bara den, badat och myst!
Även jag har badat, myst och haft det mycket trevligt! Riktigt skönt att få komma ut till havet istället för att sitta instängd i lägenheten. Vid närmare eftertanke tror jag inte jag badat i havet en enda gång i år förrän nu - Skandal!
Här har vi en mysig bild på Nova precis efter ett dopp i det blå - blöt och go!


Mattes blöta älskling!

Väl hemma igår pratade jag med Mathilda, Novas uppfödare, för lite tips och trix inför utställningen på söndag. Nervositeten börjar allt komma smygandes.... Men jag ska försöka gå in med inställningen att jag har den snyggaste, finaste, bästaste hunden i världen (vilket ju faktiskt stämmer!!!) och att domaren har en himla TUR som får lov att bedömma denna stjärna! haha! Ted tog några kort när jag ställde upp Nova som vi skickade till Mathilda, och förutom att hon tyckte hon var Jättefin så gav hon också lite tips om hur vi kunde förbättra ställandet. Men hur det än går, så kommer jag vara nöjd bara vi överlever! :)

Nu ska jag ta och bada Nova - igen! Gjorde ju det i tisdags, men nu har vi ju varit på Orust och blivit salta, så det är bara att hoppa in i duschen och salta av oss. Jag ska även klippa klor och päls mellan tassarna. Hundvårdsdag med andra ord. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0