Middagshäng, solsken och tjejmys

Så har helgen susat förbi! I fredags efter jobbet åkte jag hem till Richard och Emelie där Ted och Livia redan var. Dumplings tillverkades och åts i massor, gott vin intogs och trevliga människor umgicks det med! Super på alla sätt och vis! Livia fick vara med och baka äpplepaj och hon var såklart med och vek dumplings, duktiga tjejen!

Lördag morgon sedan packade jag in mig och mina tjejor i bilen och styrde kosan mot Orust och Ciccis lantställe. Ett gott gäng tjejer var vi som slappade, promenerade, tjötade och hade det gött. Livia skötte sig fint, med undantag för de numer allt oftare förekommande raseriutbrotten av "jagkastarmigpågolvetochbaraskriker" -stajl.... Hon tog i med en sovmorgon ända till åtta idag med, mer sånt!!

Efter att vi kommit hem och landat en stund var det dags för bilen att få rulla igen. Den här gången var det Göteborg och restaurang Bamboo som var målet. Jag och min familj var ofta där när jag var yngre, mycket tacksamt med bufféställen när man har hungriga barn! Idag mötte vi upp Richard och Emelie. Maten var god och priset var fortfarande plånboksvänligt, men jag måste nog säga att stället bar på en helt annan magi när man var liten! Akvarierna var större, buffén större, atmosfären mysigare och porslinsfigurerna vackrare när jag som barn gick dit med min familj. Ja, vissa minnen ska kanske ibland få vara just det, fina minnen från ett barns perspektiv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0