Min bästa vän

...iallafall en av mina bästa, är finaste Nova.
Hon har det senaste varit en tröttare variant av sitt spalliga jag och orkar inte riktigt. När jag varit ute och joggat med henne eller bara varit ute och promenerat raskt har hon stannat och inte alls velat vara med. Hon har varit helt färdig efteråt och ligger mest och sover om dagarna. På agilityn har hon inte heller nåt direkt "go".
Så förra veckan var det hon och jag som åkte till veterinären för att ta blodprov. Proverna visade lite låga röda blodkroppar och lite höga njurvärden. Det i kombination med att hon dricker vatten som en hel häst ledde till att vi idag var där igen för ultraljud av njurarna och urinprov (känner ni igen det här? Samma som Livia gick igenom för ett par veckor sedan...).

Varken ultraljudet eller urinprovet visade dock något konstigt och vi står fortfarande undrande. Vi avslutade besöket idag med att ta ett nytt blodprov för fästingburna sjukdomar, på fredag får vi svar från det. Skulle inte det heller visa nåt har hon kanske bara taskig kondis och den bästa medicinen är matte och Nova i löpspåret. Time will tell... Ikväll blir det agility igen, kul! Bättre väder idag om vi frågar Nova, jag är inte riktigt lika övertygad...


Mattes finafina älskling! <3

Kommentarer
Postat av: Tuss

Hoppas verkligen att hon piggar på sig snart! Hemskt när man inte vet vad man ska göra för att hjälpa till. Klappa Nova från mig! (Ninja hälsar - kanske kan de få ihop en liten playdate i vår =) )

2011-05-04 @ 09:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0