hej vad det går...

Japp, han gick igenom besiktningen, helt utan några anmärkningar. Min fina fina friska häst!!
Jag ringde och talade om detta för köparen, som för övrigt fyller år idag, sicken present! Det är jättekönt att det händer något nu, och köparen verkar väldigt bra. Men samtidigt är det som sagt läskigt.... Till helgen åker han hem till sin nya ägare i Småland, och sen är han borta.... Sorgligt och konstigt. Men det är ju det här jag vill. Verkligheten slår liksom tillbaka och det är en konstig blanding av lättnad och hopplöshet. Men jag tror det blir bra. Jag är övertygad om att det blir bra. Men jag kommer onekligen sakna min pärla.

Nu väntar mycket praktiska grejor... Boxen ska sägas upp, köpekontrakt ska skrivas på, täcken tvättas, sadlar säljas.... Och sen ska ju även en hund köpas :D Det är det bästa i all denna känslostorm. Och kanske är det också nödvändigt. Jag får ett nytt liv att fokusera på och engagera mig i, och det ska kanske hjälpa till att hålla tankar på om jag gjort rätt eller fel angående hästen borta. Men jag har gjort rätt. tror bestämt det finns en låttext som stämmer in på det här. Den går någonting som att "sometimes the right thing is the hardest thing". Precis så känns det nu. Rätt men svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0