Söndag

Det här med helg och vardag har återigen börjat få betydelse nu när det är dagis och skola på schemat. Vi har haft en mysig helg på torpet. Storebror Niklas fyllde 30 i veckan och firades av familj och vänner i undebar sensommarvärme på altanen igår, och vi stannade sedan kvar över natten. Spelade spel och umgicks med mamma och pappa. Idag blev det en tur till IKEA för lite småhandlade, alltid lika mysigt att knalla runt där, och som alltid kommer man därifrån med mer än man tänkt sig! Appropå just det så var vi en tur till Ullared förra helgen, även därifrån kom vi med mer än vi tänkt oss, men en massa brahagrejor! Regnställ, vantar, strumpor med mera till Livia, super att handla där!

Inskolningen på dagis rullar på.... Första lämningsdagen i torsdags gick sådär. Själva lämnandet gick över förväntan, men efter en timme fick de ringa tillbaka mig då lillstrumpan var jätteledsen. Det gjorde ont ont ont hela vägen in i hjärtat och det blev plötsligt VÄLDIGT jobbigt allt det här med dagis. Lyckligtvis gick fredagen superbra och hon var då själv två timmar utan problem. Imorgon utökas detta till tre timmar och tanken är även att hon ska äta med de andra barnen. Jag är inte så orolig över att lämna henne där, mer över att hon ska vara så trött så hon inte håller över lunchen. Förmiddagarna är väldigt jobbiga fortfarande då hon ännu inte riktigt kommit in i att sova en gång om dagen. Att hon oftast vaknar runt femsnåret gör ju inte den saken lättare heller direkt... jaja, time will tell.

Ikväll är Ted iväg och jagar. Lillan sover sen ett bra tag och jag har parkerat mig här vid datorn. Snart blir det sängen även för mig. Tidiga mornar med Livia resulterar sällan i kvällar senare än tiotiden.

Förresten! Jag har beställt lite kläder till lillstrumpan. Gör sällan det till henne då jag ofta är för otålig för att vänta och hellre handlar i affärer. Men den här gången blev det lite kläder från PompDeluxe, Sophia har alltid talat sig så varm över denna sida och detta märke, och från höstens kollektion hittade jag en del som även föll mig i smaken. Detta blidde det:


Koftan på bilden


Och dessa byxorna, fast i en lila ton


Tycker speciellt mycket om koftan, och det ska bli så kul att få hem dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0