Jul jul strålande jul

Så var den över, julen 2012. Vi hade en finfin sådan med familj, klappar, gran, tomte, god mat och allt annat som hör julen till! Tillochmed lite snö på julafton så vi kunde bygga snögubbe och åka pulka innan gästerna anlände :) På eftermiddagen på julafton steg dock temperaturen på Livia och hon avslutade dagen med 40 graders feber. Efter en tur in till Närakuten på annandagen konstaterades njurbäckeninflammation och penicillin... Då det tar några dagar för medicinen att verka bjöd mellandagarna på mycket hemmamys, Ipren, febertoppar och mera mys. Kanske inte riktigt vad vi tänkt oss... Igår åt strumpan sista penicillinet och mår nu fint igen. Ska boka ett återbesök på barnmottagningen för att kolla upp lite om ett tag.

Nyår firade vi in med goda vänner hos Jessica, Farid och Elis i Partille. God mat, barnbus och spel fyllde dagen, kvällen och natten. Mycket trevligt!

I onsdags började så verkligheten för mig då det var dags att jobba igen. Segt faktiskt och det kändes lite som att jag blivit lurad på min ledighet iochmed Livias sjukdom. Men nu har kortveckan snart gått och jag får åka hem och ta helg med mina fina. Ikväll kommer Elis med föräldrar och hälsar på och leker! Helgen lär bjuda på lite ridning, kanske lite MyDog, mys och sen på söndag ska vi ta med oss kusin Julia och se på Pippi Långstrump på Lisebergsteatern, det blir grejer det! :)

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0