Enarmad Jennie

Ja, emellanåt känner man sig som om någon stulit ens vänsterarm, för där ligger det inte alltför sällan en liten Livia nuförtiden. Jättemysigt förstås, även om det hade gått något enklare och fortare att äta, diska, städa och skriva på datorn om man kunde använda båda händerna :) Hon är oftast en väldigt snäll liten bebis som ligger i sin babysitter och jollrar och skrattar åt sina leksaker så att jag får tid till att duscha, klä på mig osv, men ibland duger helt enkelt inget annat än mammas arm. Och då är det bara så. Just för tillfället ligger hon här i knät på mig och sover, jag testade för en liten stund sen att lägga ner henne i spjälsängen när hon var i den här sinnesstämningen, dock med resultatet att hon vaknade efter två minuter och Inte ville ligga där helt själv. Så nu får det vara så här. Jag har ju inte bråttom med att skriva det här inlägget, så visst kan jag göra det med en hand!

För övrigt rullar dagarna på här hemma. Helgen spenderade vi uppe på landet där det stod svampplockning, kortspel och promenerande på schemat i vanlig ordning. Nu börjar det bli lite kyligare på nätterna och vi fick elda på bra för att få en bra sovtemperatur. Mysigt det med.

Och igår var vi på BVC igen. 6veckor har lilltjejen hunnit bli nu och hon väger nu 4680g och är 55cm lång, hon växer så det knakar! Är lika roligt varje gång att gå dit, det händer så mycket. Nästa vecka ska vi dit igen, då blir det läkarkontroll.

Annars så kretsar mycket av våra liv kring billetande nu. Förra veckan var vi på banken för lånelöfte, och idag ska vi dit igen för att ta lånet. Vad det blir för bil vet vi inte ännu, men vi tittar på en kombi med plats för barnvagn och Nova. Kanske en Volvo V70, Volkswagen Passat eller Toyota Avensis. Jag röstar för någon av de två sistnämnda, men vi får se. Ska oavsett bli väldigt skönt att få en bil till, som det är nu känner jag mig ganska låst här hemma på dagarna.

Här var en liten update kring vårt liv här hemma. Ett fint liv <3
Avslutar som vanligt med lite bilder. Och ja, det blir bilder på Livia, tas ju massor av den varan!


Hallå ja


Sötnosen på kalas hos morbror Niklas


Två trötta själar på landet i helgen

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ni är sååå fina ju :) Saknar dig multum i skolan, det är faktiskt ganska tråkigt utan dig. Men Livia har tur som har dig hemma hela dagarna iaf ;)

2010-09-07 @ 21:13:40
Postat av: Cissi

Underbart fina ni är Jennie, stort grattis till fina tjejen =)

2010-09-09 @ 17:20:24
Postat av: Jennie

Åh tack Ceciliorna! Haha, tog en liten stund innan jag insåg att det ju var en Cicci o en Cissi!

Cicci: jag saknar dig med, och det känns helkonstigt att alla är i skolan utom jag! Men vi ses ju iaf nästa vecka!

2010-09-09 @ 18:33:47
URL: http://jenniejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0