All by myself

Japp, nu vart man ensam. Eller nej, jag är ju långt ifrån ensam, har ju både Nova och Livia hos mig, och en och annan padda och spindel! Men Ted är inte här, han har åkt till Jämtland för att jaga älg i en vecka, han åkte i fredags. Jag har varit själv med Livia innan och det är inga problem, men det är såklart tomt på kvällarna  och nätterna, och visst är det skönt med lite avlastning och få bara vara för sig själv emellanåt, men det är ju inte för all framtid!

Vi inledde denna ensamvecka med att åka till Fia och Novalie, även Hasse är ju med i Jämtland så de är också ensamma. Där glodde vi på Idol, åt pizza och skålade i skumpa, mycket trevligt! Vi sov över där och det gick finemang att sova borta med Livia. Hon sov i sin vagn hela sex timmar innan hon vaknade, åt och somnade om i 1,5 timma till. Duktiga tjejen! När vi vaknat till liv tog vi oss en promenix i skogen med vovvarna, och sedan begav jag och tjejerna oss hemåt igen. Vi var bara hemma och pausade en kort stund för att sedan bege oss till Slottskogen med Helene och Julia. Där knallade vi runt, lekte på lekplatsen och tittade på djuren i nästan tre timmar! Väl hemma var jag och Nova helt färdiga efter allt promenerande och vi placerade oss i soffläge för resten av kvällen. Den enda som inte var så trött var Livia som ju sovit i vagnen hela dan, haha! :)

Idag har vi än så länge inte gjort så mycket. Jag har dammsugit och bakat en morotskaka som får flytta in i frysen tills det är dags för dopet, och Livia ligger just nu och sover lite. När hon kvicknar till packar vi ihop oss och åker till Kullavik där det blir promenix och senare middag med mamma och pappa.

Nu hör jag en liten Livia som vaknar, får rusa vidare! Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0