Om om inte fanns...

Hade jag fått vad jag aldrig fick
Så hade det gått som det aldrig gick
Hade jag mött den jag aldrig mötte
Och hade skött vad jag aldrig skötte
Och hade känt vad jag aldrig kände
Hade åtskilligt hänt som nu aldrig hände
Ja, hade jag gått dit jag aldrig går
så hade jag stått där jag inte står

Den här lilla "dikten" hittade jag i en bok jag skrev mycket i för några år sedan, med mer och mindre bra texter och ord i. Den säger ändå en del tycker jag... De senaste dagarna har jag varit rätt sentimental, jag har tänkt på hur mitt liv såg ut för några år sen, vad jag gjorde, vilka jag umgicks med, hur vardagen såg ut. Missförstå mig inte nu, för jag älskar mitt liv och min lilla familj! Men ibland tänker jag på hur det hade kunnat vara... Och lite vad det var som hände, och hur jag hade kunnat göra annorlunda. Ingen människa är perfekt, och definitivt inte jag. Ibland är det synd att det ska behöva gå en tid innan man inser sina fel och brister bara, då kan det vara för sent.

Det här var dagens djupa tanke :) Ta hand om era nära och kära och annat som kan tyckas självklart. För alltför ofta ser vi inte vad vi har förrän det är borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0