Livia 4 månader!

Igår, 24 november, fyllde älskling Livia fyra månader! De här månaderna har gått i en rasande takt, och det händer verkligen nya saker varje dag! Det är konstigt, hur fort man vänjer sig ändå. Nu känns det jättekonstigt att tänka sig en vardag utan Livia. Att hon inte skulle vara med. Och även om jag upprepar att det går fort, vilket det gör, så känns det som en evighet sen vi var på förlossningen och hon faktiskt kom till världen. Vårt lilla hjärta.
Som jag nämnde i förbifarten häromdan så har hon börjat vända sig från rygg till mage. Det händer inte varje dag, men hon har lyckats ett par gånger och hon övar ihärdigt! Fötterna börjar bli mer och mer intressanta, och idag låg hon på rygg och riktigt tog sats för att försöka fånga dem, det gick inte riktigt vägen, men skam den som ger sig!

Vi har också hunnit med att börja med lite smakportioner. Det är ju från fyra månader som de säger att man kan börja lite smått, men jag smygstartade faktiskt lite, och vi har nu hunnit med att smaka på potatis, palsternacka, morot och lite gröt. Än så länge är nog gröten favoriten. Det andra går okej. Smaken verkar hon inte ha nåt emot, men när det blir dags för att svälja får lillstrumpan lite kväljningar. Men det går bättre och bättre dag för dag! Vi har börjat dricka lite vatten till maten också, och det är smaskens! :)

Nu hör jag att hon börjar vakna inne i sin säng, och det börjar bli dags för oss att klä på oss och ge oss ut i kylan med Nova. Jag gillar att snön har kommit, men brr va kallt det är när det blåser så jäkligt!

Här kommer avslutningsvis några bilder på snuttan:


Här har hon precis rullat runt från rygg. *nakenfis*


Snygga tjejen!


Go och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0