Knäbebis

Sitter här med älskling Livia i knät och skriver med en hand. De senaste dagarna har hon inte varit riktigt sitt vanliga glada jag. Visst har hon skrattat och tjoat, men varvat detta med att vara gnällig, ledsen och ibland nästan otröstlig. Vi har ju varit så bortskämda med en så glad och nöjd bebis att vi inte riktigt är vana vid detta. På babymassagen pratade de andra mammorna om nån fyramånaderskris. Vad det är framgick inte riktigt, men det är väl att det händer så mycket nytt i de små liven att de liksom inte riktigt orkar med sig själva. Om det är detta vi är med om vet jag ju inte heller. Hon är ju inte fyra månader ännu, men hon har ju varit tidig med det mesta så kriserna är kanske inte heller undantagna? För tillfället halvhänger hon över min vänsterarm med ett stadigt greppp om mitt pekfinger och snuttar på nappen. Blicken stirrar sådär lite lagom tomt rakt fram på datorskärmen. Snuttan börjar nog bli lite trött här...

...helt riktigt så var hon riktigt sömnig, gick och la henne i sängen nu och ögonen åkte igen med en gång. Hon har blivit sån nu, att hon nästan bara kan somna själv, aldrig i famnen längre. Det är såklart jätteskönt att hon kan det, förutom när man är borta och inte har med sig vagnen vill säga...

Igår var jag och Livia hos Polisen och tog passfoto på henne. För i december bär det ju av till Lanzarote! Det var inte helt enkelt att få henne att titta in i kameran, men efter några försök fick vi tillslut till ett godkänt foto. Helt galet är det att det här passet ska hon ha i fem år! Tror ni hon kommer vara sig lik om fem år?

Nu har lugnet intagit vårt hem här. Nova ligger utslagen och sover efter en lång skogspromenad och Livia sover i sin säng... Eftermidagen bjuder eventuellt på ett besök i kyrkans Babycafé, och kanske en sväng bort till Nordhallands Ridklubb för att hälsa på gamla bekanta. Hej så länge!


Den här bilden tog jag för en stund sedan. Novas nos skymtar i hörnet, Livia hade precis fått en go puss av henne! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0