Sköna dagar

Hej hallå!
Måste börja med att säga, med risk för att förstöra den, att den här sommaren hittills nog är den bästa på länge, tycker ni inte? Vädret har varit underbart än så länge, jag jobbar inte utan kan helt och hållet njuta av den, och allt känns bara skönt! Nog för att vi har häcken full och att det mesta går i ett, men jag gillar när det händer saker och man har att göra!
Igår och idag har vi haft två riktigt sköna dagar. Igår åkte jag och Ted runt lite. Vi var i Kungsbacka och kikade lite, och efter det styrde vi kosan mot Göteborg där vi fikade i mysiga Haga med mamma och mormor. Vi köpte även ett gardintyg till barnrummet som vi senare på kvällen åkte hem med till mamma för att få hjälp att sy till. Fint blev det! Vi hade även i övrigt syhörna där igår. Jag har med den här graviditeten och under min praktikvår fått liv i min kreativa sida igen. Igår satt jag så och sydde på ett av mina projekt, nämligen en egengjord mobil gjord av små plyschdjur. Jag kan säga att de ser långt ifrån fabrikstillverkade ut, men det är väl det som är grejen, eller? Bild på mobilen när den är klar samt bilder på mina andra alster kommer!

Idag har jag haft Karin på besök här. Karin är också hon blivande mamma de närmsta veckorna och vi var med i samma föräldragrupp på MVC. Vi tog en promenix med Nova och sedan var vi nere i Vallda Sandö och tog ett dopp, skönt! Dock hade de små brännmaneterna också hittat dit nu, där det inte varit en enda innan, surt! En liten tråd från en av dem hittade till mig och brände mig på benet,  aj aj!

Nu ska strax Ted och Hasse ge sig ut i skogen och jaga, och Fia kommer hit med lilla Novalie och Ting-Ting. Kvällen lär bjuda på pizza, Coca Cola, Tv-titande och en massa tjöt. Me like!



Här kommer en härligt somrig bild på söta Julia och David som vi tog på landet häromhelgen. Julia är i USA med sina föräldrar och hälsar på morfar nu, låångt borta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0