Hundhelg!

Ännu en helg har passerat, och denna har verkligen varit hundfylld. MyDog har ju huserat på Svenska mässan, och med det kommer utställningar, shower, shopping och mååånga hundar!
Jag ställde ut Nova på torsdagen, och hon skötte sig finfint! Domaren gillade inte riktigt hennes lite kraftigare typ, så någon placering eller dylikt fick vi inte, men jag är nöjd med stjärnan ändå!
Mathilda, vår uppfödare, var också där med sina hundar. Hennes hane; Pommac, gick det betydligt bättre för! Han blev BIR (Bäst i ras), BIG (Bäst i grupp) och senare på lördagen även tvåa i BIS (Best in show)!! Såå duktiga, och framförallt är han ju såå snygg! Stort grattis till dem! Novas brorsa Figo var också med, och han vann sin grupp! Kul! Här är lite bilder från helgen:


Fina Nova visar upp sig för domaren!


Och så snygga Pommac!


Och fiina brorsan Figo!

Nu är så helgen över, och imorgon drar allvaret igång igen. Hemtentan har legat på is sedan i tisdags då hunderiet tagit över, och imorgon är det dags att pallra sig till skolan för lite praktikintro och klassavlsutning, sedan blir det plugg igen på tisdag, för på fredag ska eländet in! Ska bli så skönt att bli av med den, den har nog varit den jobbigaste tentan hittills tror jag. Sedan, nästa vecka, den 20januari närmare bestämt, så börjar praktiken. Är allt lite pirrigt, men framförallt ska det bli jättekul att få komma ut i "verkligheten" lite och slippa ha massa kurslitteratur hängandes över sig. 

Imorgon börjar också Julia sin inskolning på dagis, spännande! Pappa David har ångest och tycker det känns jobbigt att lämna bort sin skatt, men jag tror det kommer bli kanon!

Nu ska jag slappa vidare i soffan innan det är dags för sängen! So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0