Första dagen på praktiken

Så, idag var det dags. Klockan ringde på tok för tidigt och verkligheten slog mig till medvetende.
Idag var det dags för praktik. Idag skulle jag dock inte till själva praktikplatsen, utan istället till Scandic crown där föreläsningar om barns psykiska hälsa hölls. Om jag skulle komma in var ovisst då jag inte var med på någon lista, men efter inplankande, smusslande och fjäskande hade jag så en namnlapp kring halsen som alla andra. Att det inte var mitt namn på den kunde ju ingen ana. Smörgåsar, kaffe, te, kakor, bullar, godis, god lunch och frukter bjöds det på, sicken lyx! ...och ja, även föreläsningarna var helt okej. 
Nu är jag så helt färdig. Utmattad och förbi. Blir nog en tidig kväll för mig idag, för imorgon är det dags för första "riktiga" praktikdagen då jag ska till självaste Almens familjeförskola i Angered, ska bli riktigt kul!

Vad gjorde förresten du för ett år sedan?
Jag tittade igenom mina kort från januari förra året, och hittade kort på liiitenliten Julia, att jag och Ted bodde i Kullavik och passade huset och Alma när mamma och pappa var i Egypten, och så var jag på inflyttningsfest i Kungsbacka hos Thomas & co. Här är en bild på mig och Tina från den festen:


Håret är blondare här, och längre... Ska till frissan på fredag, då blir det nog brunt igen, men nästa gång får nog det ljusa komma tillbaka, trivs i det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0