It's a very merry christmas

Så, då var det typ en evighet sen jag uppdaterade igen. Sorry! Mycket har hänt sedan sist. Jag har fyllt år, haft kalas, adventsmyst, varit på Lanzarote och solat och badat, shoppat julklappar, firat jul, firat jul igen, spelat roliga spel, promenerat, busat och myst och mycket mycket mer.

Lanzarote var bra. Kunde blivit bättre dock, då alla förutom jag var sjuka på något sätt under resan. Novalie var magsjuk, Hasse också, Ted fick ont i halsen och feber, Livia fick feber och Fia fick feber. Detta resulterade i att kvällarna (och dagarna med för den delen) blev väldigt lugna, och det blev faktiskt mer hemköpt mat än restaurangbesök. Förutom detta så var vädret bra, vi hade en och en halv dag med mulet väder, men sen var det kanon, och hotellet var finfint! Det gick över förväntan att både flyga med och vistas i värmen med Livia, hon var som ett ljus mestadels och skötte sig exemplariskt. Något badande för henne blev det dock inte, då det var på tok för kallt i vattnet för henne, men lite plaskande med benen fick vi till i alla fall, och så fanns det ju badkar på hotellrummet! :)

Julafton i år spenderades för första gången inte med min familj. Istället kom hela familjen Chang hem till oss i Vallda för god mat och julklappsutdelning. Kvällen blev supertrevlig och det var mysigt att kunna inhysa så många i sitt hem utan att det kändes trångt! Juldagen sedan var vi hemma hos mamma och pappa, då åt vi kalkonmiddag och tomten kom på besök med många fina klappar. De som fick flest var såklart Julia och Livia, men även jag fick flera fina :)

I skrivande stund befinner vi oss i Kullavik. Mamma och pappa är på Teneriffa och gottar sig i värmen, och vi är här och passar hus och katt. Vi blir här till nyårsdagen, och nyårsafton kommer också den att firas här i goda vänners sällskap.

Här vart en en snabb liten uppdatering om vad som hänt i mitt liv det senaste. Tyvärr har jag inga bilder från Lanzarote att visa ännu, då jag som sagt inte är hemma, plus att många fina togs med Hasse och Fias kamera, så jag återkommer med dem inom kort!

Här kommer däremot två små bilder från telefonen på sötnos Livia som leker med en av sina fina julklappar. Livia som för övrigt blev fem månader på självaste julafton. Hej vad det går!

                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0