Livia en månad

Halloj! Nu har jag varit hemskt dålig på att uppdatera, igen...
Här hemma har vi så smått kommit in i en vardag. Lillan är såklart helt underbar. Hon sover i vaggan på natten, vaknar för att äta men sover oftast vidare bra. Hon äter bra, om än lite ofta och länge om du frågar mig :) Och hon är i övrigt en väldigt snäll och nöjd bebis.
Och tiden går så fort! Dagarna bara flyger iväg, och idag är hon redan en månad. Det är så fascinerande för nästan varje dag gör hon något annorlunda eller bara ser större och vaknare ut, mys! Nu uppskattar hon mobilen som hänger över skötbordet, och häromdagen introducerade vi babygymmet, som också det var roligt.
Igår var vi på BVC för tredje gången, och nu väger hon 4105g och är 53cm lång, alldeles lagom och på sin kurva.

Så nu vart man mamma. Föräldrar. Familj. Det är fortfarande lite svårt att ta in, men jag tycker det är alldeles underbart. Att livet skulle bli "såå annorlunda" som så många uttryckt det har jag faktiskt inte märkt. Visst sover jag färre timmar, och visst kretsar mitt liv mer kring bajs, amning, kräk och tvätt av små kläder. Men framförallt har jag fått ett liv till i min närhet, en fantastisk liten person till att älska, och en massa kärlek att ge. Jag ska inte säga att allt är rosenrött och superenkelt, men det är långt ifrån så jobbigt som så många velat få mig att tro. I alla fall inte än så länge. Och jag tänker njuta så länge det varar.

Tiden att sitta såhär och skriva kortas dock ner. Nu hör jag att lillan börjar vakna inne i sin säng, och älskling trillar alldeles strax hem från jobbet. Jag avslutar med några bilder på lillan, så hörs vi snart igen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0