Glad Påsk!

Så var påskhelgen nästan över för det här året. Okej, påskdagen är det ju idag, och imorgon är det annandag påsk, så halvvägs är kanske en bättre benänmning.
Vi har spenderat de senaste dagarna uppe på landet vi. Vädret har varit underbart, jag har till och med fått mina första fräknar på näsan för i år, underbart! Vi har vårröjt i trädgården, slappat i solen, promenerat med Novis, ätit god mat och spelat kort och myst. Är verkligen avkoppling för mig där uppe, härligt att det börjar bli vår i luften nu så att vi kan börja spendera våra helger där igen!
Igår på påskafton kom även David, Helene och Julia upp. Julia busade runt i trädgården, vi åt god mat och tittade på fina påskbrasan. En massa fina fyrverkerier sköts också!  Dessa var för övrigt Nova inte det minsta rädd för! Jag var lite orolig innan, men inte ens när ett riktigt fyrverkerioväder bröt ut så hela himlen skakade reagerade hon alls, DUKTIGA Nova! På tal om Nova, så fyllde den lilla prinsessan 1 år igår!! Nu är hon stor tjej minsann! Detta firades med tre stora paket som hon fick öppna på morgonen. Pappret var minst lika roligt som innehållet, och grissvansarna och den fina nya dummien i dem var också uppskattade! Senare på kvällen fick hon också smaka på lite lammrens efter att Ted gjort i ordning middagen. Det hör inte till vanligheterna att hon får smaka såna saker, så lyckan var total :)

Det har tagits en massa fina bilder under helgen, och förra helgen när vi var på Jessica och Farids böllop (som för övrigt var jääättefint!!) togs ju såklart också en hel del fina kort. Dessa har jag ännu inte lagt över på kameran, och då det för tillfället ligger en hund på mina ben får det bli en annan dag, men här kommer två kort tagna med mobilen:


Så här fina var jag och kollegorna på praktiken i torsdags!


...och den fina sminkningen fick följa med mig resten av den dan! :)

Nu ska jag ta och pallra mig in i en låång dusch, efter några dagar på landet är det minst sagt behövligt...

Hej så länge, och ät massaa godis nu!

Kommentarer
Postat av: Tuss

Grattis Nova :)

2010-04-05 @ 10:52:07
URL: http://tuss83.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0