Kursstart, plugg, hästvakt och middagsmys

Usch vad jag är dålig på det här med att blogga! Inte speciallt bra på att uppdatera får jag säga! Ännu en vecka har i alla fall gått och jag tänkte nu återge lite vad som hänt hos mig :)

I tisdags började vi en ny kurs med Nova, nämligen en unghundkurs. Nova var som vanligt jätteduktig och fixade alla övningarna superbra. Vi tränade på något som kallas "omvänt lockande" (tror jag det var) som innebär att när hunden gör det vi vill, i det här fallt sitter kvar, så visar vi godis i en öppen hand och ger godisar därifrån, så fort hunden reser sig upp eller flyttar sig så stänger vi igen handen. På så vis får hunden själv tänka vad den ska göra för att få en öppen hand och godis av matte! Det funkade JÄTTEbra, och Nova som inte tidigare kunnat "ligg kvar" fixade det på bara några minuter, jag var helt lyrisk!

Annars har veckan bjudit på en del skola och plugg. Det är, som jag tidigare sagt, massor att läsa den här kursen, och det är svårt att veta i vilken ände man ska börja! Men nu har vår grupp fått en uppgift inför ett seminarium som vi ska skriva på onsdag, så tills dess får jag se till att ha läst lite!

I helgen har jag varit hästvakt åt Johannas superfina häst Akxent. Vi stod i samma stall innan när jag hade Toy, men jag har aldrig ridit honom innan. Han är stoor och tar låånga kliv, så Jennie har allt lidit av lite träningsvärk den här helgen, men det har varit superkul! Det är alldeles lagom att få passa hästar lite då och då, då anledningen till att jag sålde Toy var att jag tröttnade på måstet att varje dag åka upp till stallet. På det här sättet blir det bara roligt de gångerna det blir.

Helgen har även bjudit på umgänge med lite trevligt folk :) I fredags var Niklas och Frida här och åt lite middag, kikade på Idol och hade det trevligt. Kul att se dem, händer inte alltför ofta!
Igår var jag och Sofia och alla hundarna ute i Kullavik i mammas och pappas hus, de var på landet så då passade vi på att låna det. Vi åt pizza, drack lite vin (Jag drack lite vin, Fia fick hålla sig till Colan), tände en mysig brasa och tjötade. Mycket mysigt!

Nu är det snart dags för mig att packa väskan och bege mig till jobbet, dags att simma med de små igen. Idag är det sista gången för mina "Krabbor", de minsta nybörjarsimmarna, de har varit så duktiga så! Kanske att jag hinner plugga litelite innan jag åker med.
Ta hand om er, så hörs vi snart (om jag kommer ihåg att uppdatera vill säga!)

Tjingeling!



Mina finaste älsklingar! (som nu är i skogen och letar efter fiskar och rådjur!)


Såhär ser det mesta av mitt pluggande ut nuförtiden, jag har någon som vääldigt gärna vill vara med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0