Älgar, party och solsken

Älgjakten har, för er som inte visste, dragit igång och Ted har de senaste två dagarna spenderat den mesta tiden i skogen på jakt efter detta stora djur. Än så länge utan resultat, men vi får väl se vad han kommer hem med i kväll.

Jag har inte jagat några älgar, utan har istället haft en ganska lugn helg, med lite inslag av party. Fredagen spenderade vi hemma hos mamma och pappa i Kullavik, där även David, Helene och Julia höll hus. Vi blev bjudna på god mat och kikade på Idol på tv, mycket mysigt. Vi sov där och när Ted åkt iväg tiidigt på morgonen för att bege sig ut i skogen gav jag mig några timmar senare ut på jakt efter en present till Frida som fyllde år i veckan. Ett mycket fint halsband blev resultatet av min jakt! Jag var sedan hos Else och Sofia och fikade och tjötade lite, för att sedan åka hem och göra mig iordning för kvällens bravader. Frida hade ju som sagt fyllt år, och party skulle hållas!
Detta partaj var mycket trevligt. Goooda chokladmuffins och tårta hade Frida bakat, och jag åt en massa! MUMS!
Här är en liten kik på detta kalasande:


Muffinsen och den livsfarligt goda tårtan!


Gartman matchar väggen snyggt


Och så en hissbild! Jag och älskling nästan hemma!



En trevlig kväll var det som sagt. Det pratades om utgång, men när det väl kom till kritan var både jag och Ted för trötta för det. Om Frida tog en sväng ut på stan vet jag inte. Förresten så var det inte bara att hon fyllde år som vi firade. Hon blev nyligen färdig mäklare med, fått anställning på Bjurfors, OCH i fredags sålt sin första lägenhet! Så duktig är hon!

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och funderar över min söndag. Nova är hos mamma och pappa, och det är väldigt tomt här hemma utan henne! Ted är i skogen och jag ska jobba lite senare, så att hämta hem henne innan Ted kommit hem är ju ingen idé heller... Mamma tyckte jag skulle passa på att plugga lite, Nova har det bra hos dem. Och det vet jag ju, men jag saknar henne.... Aja, får väl försöka vara lite produktiv, jag får ju träffa henne ikväll. För att sova och sen lämna henne ensam hemma, och sen ska mamma komma och hämta hem henne till sig igen. Usch, ibland suger det att ha hund! Tänk om man hade fått ta med henne till skolan istället, och slippa känna att man bara lämnar bort henne hela tiden....

Äh... ha en fin söndag hörrni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0