Regnrusk!

Fy attans vilket tråkigt väder det är! Helt mörkt ute mitt på blanka dan, och regn som piskar mot ansiktet! Jag är dock ledig idag och imorgon, och det är väldans skönt. Idag tog jag och Nova oss en välförtjänt sovmorgon till kvart i elva, mys! Klockan har nu passerat ett och jag har fortfarande inte gjort ett uns av nyttigheter idag, kanske dags snart? Jag skulle behöva städa, Teds mamma och syster kommer till oss i helgen och ska bo här, då kan det ju inte riktigt se ut som en enda stor dammhåla. Jag skulle också behöva plugga, som sagt, Teds mamma och syster kommer hit i helgen, och då lär jag ju inte få så mycket gjort. Jag skulle sen definitivt behöva ut och gå med lurven, hon är friskare nu, och piggare, och väldigt trött på att se mig sitta här framför dumburken!

Sen måste jag berätta. Jag ringde ett samtal idag, till Lasse. Lasse har en lägenhet i Torred (!) hör och häpna. Torred ligger i Kullavik där jag ju är uppvuxen, och mina föräldrar bor. Tydligen är det ett hus där som ägaren byggt om till fyra lägenheter, och det lät supermysigt. Lasse ville byta sin lägenhet mot en etta eller tvåa i Göteborg. Lasse tyckte dock att vår lägenhet var lite dyr, vilket den ju är... Men jag skickade även ett mail sen och sa att om han tar sitt förnuft till fånga och ångrar sig så står erbjudandet kvar, hehe. Både jag och Ted längtar lite ifrån stan, och det är ju smidigt med tanke på mamma som passar Nova och så med. Nu verkar ju Lasse svårflirtad, men hoppet är det sista som överger människan, är det inte så..?

Nu ska jag klä på mig och fundera på vart jag och Nova ska styra vår promenad. Kanske en tur upp till Gunnebo?
So long!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Baka lite kanelbullar och skicka till Lasse så kanske han blir lite mer medgörlig :)

2009-11-20 @ 11:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0