Ledighet?

Ja, vad gör man egentligen när man är ledig? Har idag varit helt fri från förpliktelser, förutom pållen då. Jag sov till elva, var i stallet i 3,5timma, och nu är jag hemma... Borde kanske bara tacka och ta emot för att jag för en gångs skull är ledig, händer ju inte så ofta, men vad gör man? Det är för blåsigt o kallt för att sola, och det är för fint väder för att hänga framför teven... Såklart skulle jag ju kunna städa, eller tvätta dom där himla fönstrena, men hur kul är det? :P
Toy var för övrigt Jätteduktig idag! Red i manegen vilket inte hänt så ofta det senaste, och han uppförde sig exemplariskt, trots att jag red på ett vanligt tredelat bett! Igår ringde det en tjej på annonsen, men hon var lite orolig att han kanske var för pigg för henne. Hon skulle sett honom idag, duktiga duktiga häst!
Igår däremot lyckades hans slänga av Sandra, vår fina medryttare, och när hon var av kutade han hem själv genom skogen, Aja baja! Kunde ju hänt något! Allt gick som tur var bra, men med tanke på att han sprang över järnvägsspåret kunde det gått riktigt illa....

Imorgon börjar mitt och Ciccis B-uppsatsskrivande på riktigt. Vi har utformat intervjufrågor, som vår handledare för övrigt tyckte var Mycket bra, och imorgon ska vi ut och intervjua våra offer! Ska bli roligt, och det känns inte alls lika jobbigt som att gå på föreläsningar och skriva tentor. (säger jag nu i alla fall...)

Nu blir det nog soffan i alla fall, en stund... Kanske ska börja läsa en bok jag köpte för ett tag sen: Vart är du på väg och vill du dit. Djupt och härligt...

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0