Hundar, drinkar, tårtor och intervjuer

Nu vart det ett litet tag sen jag skrev igen.... Busy busy. Förra veckan utförde jag och Cicci våra intervjuer på missbruksenheten i Surte. Vi intervjuade 3 besökare på den öppna verksamheten för missbrukare; Oasen, enhetschefen för det hela, en personal på Oasen och en socialsekreterare. Alla var mycket hjälpsamma, och jag tror säkerligen att vi har bra underlag för vidare analys. Imorgon ska vi ha handledning med vår kära Pål Wiig, få se vad han säger om det hela.

Ted har ju varit hemma med... I alla fall en liten stund, sen åkte han iväg för skjutande... Vi fick i alla fall shoppat lite när han var hemma, och kikat lite på soffor. En ny soffa är nästa nya till lägenheten! Nu ska han bara jobba två veckor till i Hunnebo, sen kommer han heeem och jobbar som en vanlig människa, ska bli såå skönt!

Lördagskvällen spenderades hemma hos Jessica. Tjejkväll fylld med Sing Star och goda drinkar kan inte bli annat än lyckat! Tack Jessica för en trevlig kväll!

...tur att det inte är nåt ljud...
haha... det är tur att ni inte hör hur det lät...

Jessica gånger två!
Banan och daquiri, oslagbar kombination!

Från Schlager och drinkar till hundar och snålblåst! För tidigt söndag var jag uppe och hoppade för att ta mig till Kungälv och titta på Cicci och Dexter som tävlade. Vinden var hemskt kall, och dumma jag hade på tok för lite kläder på mig. Men kul var det att titta! Dexter tappade lite fokus på platsliggningen och sprang efter några av hundarna som började bråka, men i övrigt var de mycket duktiga! Se http://blog.nordharna.se/index.php?blog=10 för att läsa mer om Dexter och Cicci, duktiga duktiga!!
Från Kungälv till Kullavik, där Helene som fyllde år skulle firas, god tårta och mys med familjen. Lilla Julia var glad som vanligt, tills hon hamnade i farbror Niklas knä.. Läskig typ den där!
Sedan var det dags för terminsavslutning på simmet, barnen fick sina märken och vi vinkade hejdå för den här gången, lite sorgligt... Men till hösten drar det igång igen!

Snart är det dags att krama kudden för ikväll, för att gå upp tidigt imorgon och bli bedömda av Pål Wiig. Imorgon ska jag också gå bredvid på nya sommarjobbet, en servicebostad för funktionshindrade i Lindome, spännande!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0