trött men lycklig

Var ett tag sen jag skrev, allt har verkligen spunnit på så det har inte varit mycket tid över.
Torsdag och fredag var jag och Cicci på vår fältplats; daglig verksamhet för missbrukare, Oasen i Surte. De får komma dit varje dag, ta en fika, åka och handla och hitta på lite utflykter. Det har varit två bra dagar. Mycket kaffe och tjöt, men vilka härliga människor det är! ...är ibland lätt att glömma att en missbrukare är så mycket mer än bara en missbrukare. Det är människor med mycket historia och ett i många fall trassligt liv, men berättelserna och åsikterna de har är många, och framförallt spännande. Att komma på något att skriva om utifrån fältplatsen är däremot lite knepigt, de har haft flera praktikanter innan, och man vill ju inte skriva om samma sak som dem. ...har några dagar på oss till att fundera.

Det har också blivit en del jobb i helgen. Fick hoppa in både torsdag och lördag då folk var sjuka, och så idag då, mitt vanliga pass. Men kul är det! Har nog aldrig haft ett jobb där man skrattar så mycket och får så mycket positiv energi! ...dock är man typ död när man kommer hem, men det är det värt!

Ted min älskling har ju också varit hemma i helgen, det har blivit en ganska lugn helg för vår del, men väldigt skön. Idag var vi en sväng på stan i det härliga vädret, så mycket folk som kryper fram när våren kommer! Fick shoppat lite kläder, en söt kjol och en skjorta, kul med lite nytt i garderoben! Imorgon åker Ted iväg igen för en ny arbetsvecka, när man precis börjar vänja sig vid att han är här, trist!!

Nu väntar en ny vecka med några dagar på fältplatsen, samt en ny kursstart om Vetenskapsteori, spännande.... Dock ska vi ha läst typ två böcker till första dagen på onsdag, vilket jag inte gjort... aj aj...

Aja, nu ska jag ta mig ut i köket och ta hand om mina potatisar som kokar där, äta lite, och sen dö i soffan!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0