Nova, Enya, Lova, Aqua, Svea?

Nu ni... Igår kväll var vi och tittade på valpar... Jeeeeeeesus va söta dom ääääär!!!! Och valpar som luktar så gott, och deras tänder som är så sylvassa.. Vi höll på att aldrig komma därifrån. Nu är det i alla fall bestämt. På fredag hämtar vi vår nya familjemedlem, och det ska bli såå kul! Vi vet inte än vem det blir, uppfödaren ska välja ut den tik hon tror passar oss bäst. Och det är jag glad för, för jag skulle aldrig kunna välja bland dessa pluttisar. Vad hon ska heta är inte riktigt spikat ännu. Både jag och Ted tycker om namnet Nova, så jag skulle tro att det lutar åt det.... Sen fanns det en tikvalp som de redan kallade för Svea, så blir det hon så kanske hon får behålla sitt namn...
Här ska ni få se några bilder på de små underverken:







Fina mamman Cola!
Stolta och fina mamman Cola - till 16 valpar!!!

Förresten, så blev kullen på totalt 16 valpar!! Detta är såvitt uppfödaren världsrekord för rasen, och de har skickat in till Guinness för att få det bekräftat. Helt galet många! trots detta verkar alla må bra, och de är väldigt jämna i storlek och så. De är veterinärbesiktigade och han kunde inte se något fel med dem. 16 stycken..... Sicket jobb.


Igår kvällf ick jag även ett mms från Cecilia som köpte Toy, det var en bild på honom när han rullade sig i sin nya hage, och hon skrev att allt gått bra, här är han:
flyttat hemifrån...

Han ser ju onekligen nöjd ut, och nu kan jag ha den här bilden i huvudet istället för den när han åker iväg i transporten. Det känns bra.

Nu blir det lite B-uppsatsplugg, sedan bär det av till Ullared med mamma, mormor och Sophia för shopping av hundsaker!!!! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0