oj oj...

...vad jag varit dålig på att uppdatera här! Har varit så fint väder så jag har knappt närmat mig datorn, vilket ju faktiskt är ganska skönt...
Förra helgen var helspäckad, men mycket trevlig. Fredagskvällen spenderades hemma hos Teds chef då det var dags för GDA:s årliga räk- kräft-  och krabbfrosseri, mums! Jag var nykter då vi skulle hämta Nova hos mamma senare på kvällen, men det var ändå mycket trevligt, och intressant att som nykter betrakta hur människorna omkring mig blev mer och mer runda om fötterna, haha!
Lite bilder från detta spektakel:






Lördag klockan 8 satt vi i bilen på väg till Lundsbrunn, där det var dags för valpträff! Det var väldigt kul att få se Novas syskon, och träffa de andra hussarna och mattarna. Nova fick sin vaccination, hon fick busa med de andra små, och så hade vi lite inkallningsövningar. Hon skötte sig exemplariskt och vår oro över att hon inte äter så bra lugnades något då vi såg att hon var alldeles lagom i hull och storlek. Efter valpträffen sov hon hela vägen hem, och hon fortsatte med detta även när vi kommit hem, det tar på krafterna att busa!
Lite bilder på de små:


Får vi smaka på din macka...?

skålbad
Dricka vattnet? näää, jag svalkar mig hellre i skålen!

Efter en liten ompackning av bilen tog vi sedan vårt pick och pack och åkte till landet. Vi hade en mysig och lugn kväll med mamma och pappa, även Hasse dök upp.
Söndag morgon åkte vi till Gunnebo för att ha picknick ihop med Teds bröder, deras flickvänner, Teds moster, morbror och kusin. God mat, trevligt sällskap och fint väder, kan faktiskt inte bli mycket bättre. Tyvärr var jag tvungen att vika av tidigare då jag skulle jobba, men det var mycket trevligt så länge det varade!


Emelie trivdes i den stekheta solen hon...


Grabbarna och bollen...

Helgen tog slut och jobbet tog över... Men då jag var ledig fredag åkte jag upp till landet på torsdag kväll. Bortsett från att jag jobbade även lördag så har vi sedan hållt till på landet. På schemat har det stått sol, bad, kortspel och sommardrinkar. Underbart! Lilla Nova stormtrivs med att kunna gå ut och in och leka med Alma och alla glada människor, och inte minst med att få bada, simma och plaska i sjön!




Helene flyger!


Plaska plaska plaska...

Nu känns det som jag har skrivit en hel roman... Men nu tror jag att jag någorlunda sammanfattat min vecka. Det har i alla fall varit en väldigt bra sådan!

Nu till ännu en rolig sak: Jag, Ted och Nova ska på husvagnssemester med start imorgon! Vi var och hämtade Fia och Hasses husvagn idag som vi ska låna, och imorgon bär det av! Vi startar i Älmhult där vi ska hälsa på Toy Boy och hans nya ägare, sen får vi se vad det blir, inget planerat direkt. Eventuellt blir det Falsterbo där det är hästtävlingar den här veckan. Med andra ord kommer det dröja innan jag bloggar igen, men om cirkus en vecka blir det rapport om vår Svensson-semester, wish us luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0