Kakbak, kallt och klotrunda kalasljus :P

Helli hallo!
Nu är vintern här, brr vad kallt det är. Min lilla bil ser ut som en liten isbit nere på gatan! Men jag klagar inte alls, jag tycker det här är såå mycket bättre än varmt och regnrusk som varit vardag det senaste. Idag kändes det till och med legitimt att ha min stora pälsmössa på sig ute, mycket nice.
2 december är det ju faktiskt nu med, och då ska vi ha vinterväder, helt i sin ordning! 4 december, det vill säga på fredag, är en mycket speciell dag. Förutom att det är just fredag och att jag och Ted ska på spelning och se (lyssna på?) Kristoffer Hedberg som ska bli himla roligt så är det ju Min födelsedag! Tjoho :D En klasskamrat till mig sa idag att det inte är lika magiskt att fylla år länge, men det tycker jag! Jag njuter i fulla drag av att få uppmärksamhet, paket och grattisönskningar, (får hoppas jag får några med :)) och hade jag bott ensam hade jag nog åkt hem till mina föräldrar dagen innan bara för att någon skulle väcka mig med sång och paket.
Som sagt, så ska vi på kvällen lyssna till Hedbergs ljuva stämma, och det ser jag mycket fram emot, var på tok för länge sedan nu. Lördagen sedan bjuder på kakkalas i vår enkla boning. Jag började igår att baka. Än så länge har jag bunkrat upp med hallongrottor, choklad-cookies och havreflarn - mums! Ska sätta mig och planera tårtorna nu med, men helt klart är att choklad blir en av huvudingredienserna!

Tja, det här är vad som upptar min tid för tillfället. Och skolan förstås. Och julen. I alla fall alla ljus och stjärnor, tycker det är så mysigt med lite extra ljus i fönstrena!

Nu ska jag titta på Unga mödrar på kanal 5, sen blir det tårtplanerande, och kanske ska jag laga lite mat med?
So long!

P.S På söndag ska jag hälsa på Isabel och lilla Alma, myyys!



I min myysiga varma mössa!

Kommentarer
Postat av: Hanna

fan va snyggt! ;)

2009-12-04 @ 19:31:38
URL: http://tuss83.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Thanx! :)

2009-12-05 @ 11:17:54
URL: http://jenniejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0