Dan före dopparedan!

Japp, imorgon är det julafton, myyys! Och snön är här också, så detta året blir det första på länge som vi faktiskt får en vit jul! Härligt! Veckan har bjudit på lite stallvistelse med Fia, Gullan är ju hemma från djursjukhuset nu och behöver en del vård och pyssel och pill. Var därför med där i måndags och hjälpte till lite med det. Är alltid mysigt att vara i stallet tycker jag, speciellt när det är sånt här härligt väder. Att det däremot alltid är mycket kallare i stallar när det är kallt, det är kanske lite mindre mysigt.... Så frusit tår och fingrar av mig har jag nästan gjort, men mysigt är det ändå! :)
Annars har veckan bjudit på lite skola och lite julklappsshopping. Idag inhandlades även lite julmat. Vi ska göra en skinka, lite köttbullar och prinskorvar. Resten får vi ju hos mamma imorgon, men ikväll ska vi ha lite eget julmys här hemma. Julklappsinslagning och uppesittarkväll på Bingolotto (ja... lite pensionärsvarning kanske, men det hör till!) blir det också ikväll, ska bli himla mysigt!

Appropå julen och snön, så var jag, Ted och Nova ute igår kväll och åkte pulka! ..eller egentligen Gekåspåse, men åkte gjorde vi i alla fall. Jättekul och mysigt, jag blir som barn på nytt när det är snö, fullt ös! Nova tyckte också att det var roligt, hon sprang med, bet i oss och var i vägen så att både hon och vi välte. Hon tyckte nog det var himla märkligt att matte och husse åkte nerför backarna på rumpan! Det var som sagt jättekul, tills jag lyckades slå i svanskotan rakt i en sten (eller nåt annat väldigt hårt!) så det kändes som den gick av! Igår gjorde det inte så farligt ont, men inatt och idag gör det desto ondare. Jag har svårt att sitta och resa mig upp, och ondast gör det när jag sitter i bilen och kör, riktigt ont gör det! Så går det när man tror man är barn på nytt....

Här kommer några bilder från i helgen när vi var ute och promenixade med Sofia och Hasse, då var det inte fullt så mycket snö som det är nu:


Nyfikna spanare...


Nala lite på efterkälken....


...får bärhjälp av husse!


Fia i fina mössan!


Uppradning av doggsen

Nej nu är jag så trött så trött, ska nog ta mig en liten lur innan det är dags för julstöket! :)
Önskar er alla en God Jul om vi inte hörs av!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0