Vetenskapsteori, frågeformulär och tandläkarångest

Återigen var det ett tag sen jag skrev... Veckorna går så attans fort! Förra veckan var jag och Cicci våra sista dagar på fältstudieplatsen, sista dagen var riktigt bra, då vi fick vara med på deras team-möte där hela missbruksenheten var med, kul att få se hur det går till med utdelande av akter och höra på "soctjötet". Onsdag började skolan och vpr nya kurs, som handlar om vetenskapsteori. Om man tror att vetenskap är något specifikt och konkret så kan jag berätta att så är det inte. Ingenting är sant, och ingenting går att veta säkert och det finns sååå mycket flum i det. Saker som att tänka på din egen tanke, och förstå att man vet mer än man kan sätta ord på är bara några exempel. Det är mer likt filosofi om nu frågar mig. Dock tycker jag det är ganska roligt, i alla fall till en viss gräns... Vi har i alla fall två riktigt bra lärare som gör föreläsningarna riktigt bra och värda att gå på!

Helgen spenderades bland annat på att bära kartonger och möbler, då bror och Helene flyttade till Kullavik i lördags, deras nya lägenhet är toppenfin, på markplan med egen uteplats. Där kommer de och Julia få det toppen tror jag! Och Julia, mysiga brorsdottern, blir bara mer och mer social och gosig. Sketglad mest hela tiden och hur go som helst!
Hon var även och simmade för mig igår, det gick fint, blev inget dyk nu, men nästa gång hon kommer och simmar ska det nog bli av!

I övrigt går jag i jobbiga tankar om att eventuellt sälja min kära häst... Jag känner att han och stallet känns mer jobbigt än vad det är roligt, och jag går omkring med ett konstant dåligt samvete för att jag inte är där tillräckligt ofta, för att jag inte rider ordentligt osv osv... Det är ett jättejobbigt beslut, då han betyder väldigt mycket för mig, men samtidigt går det ju inte riktigt att ha en häst och betala så mycket pengar som det kostar och inte riktigt tycka at det är kul, fastän han är min ögonsten... Jag har i alla fall lagt ut en annons, dels för att se hur intresset ser ut, men även för att känna efter hur det känns om någon vill komma och titta på honom osv... Jag har varit väldigt ledsen ett tag när jag tänkt på det här, men nu känns det mycket bättre och jag kan se ganska klart på situationen. Ibland måste man försöka se förbi sina känslor och se till förnuft och tankar istället. Kanske kan han hamna någonstans där någon har mer tid och ork för honom?

Idag var jag ch mamma i alla fall med Toyen hos tandläkaren. Mamma var jättenervös för att dra transporten, men det gick superbra. Toy ville inte riktigt gå på och bråkade lite, men efter en stund gav han med sig. Tandläkaren slipade bort lite vassa kanter på tänderna och gav honom lite vaccinations-sprutor. Både jag och mamma tycker det är lite läskigt hos hästtandläkaren, Toy måste drogas ganska mycket för att kunna stå still med den hemska ställningen som tvingar upp munnen på honom, och det ser inte så trevligt ut.... Men det gick bra och ganska smidigt idag, och efter en trekvarts promenerande på kliniken började Toy kvickna till och vi kunde åka hem igen.

Nu blir det mat, lite Tv-tittande, och sen sooova, är helt död efter dagens strapatser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0